BIBLIOTERAPIJA U RAZREDNOJ NASTAVI
Učenici 1.a razreda s psihologinjom Dorom Vuković 7. prosinca 2023. godine pročitali su slikovnicu Suli u avanturi škola. Aktivnost je osmišljena na temelju znanja koje je psihologinja stekla sudjelovanjem na Erasmus tečaju u Lisabonu pod nazivom Pomozite svojim učenicima da se nose sa stresom i tjeskobom pomoću biblioterapije.
Provedena je aktivnost bila usmjerena na poticanje socijalno emocionalnog učenja. Socijalno emocionalno učenje je proces pomoću kojeg učenici usvajaju znanja, stavove i vještine nužne u svakodnevnom životu kako bi uspješnije prepoznali i upravljali vlastitim emocionalnim stanjima te prepoznali tuđa emocionalna stanja.
Učenici su slikovnicu slušali u dijelovima. Nakon svakog pojedinog dijela slikovnice psihologinja je pomoću pitanja za socijalno-emocionalno učenje poticala učenike na promišljanje o vlastitim emocijama vezanim uz školu. Učenici su uz pomoć pitanja i kroz zajedničku raspravu promišljali kako se Suli osjeća u avanturi škola, kako se oni osjećaju u školi, kako izgleda učionica i sviđa li im se njihova učionica, kako se osjeća učitelj iz slikovnice kada su učenici nemirni, jesu li i oni ponekad nemirni tijekom sata, kako se tada osjeća njihova učiteljica, koja su razredna pravila usvojili u školi, kako se osjećaju zbog njih, koje školske obveze su im drage i rado ih čine, a koje im nisu drage, što žirafa Suli predlaže kao rješenje razrednog problema te što oni predlaže kao ideje za poboljšanje škole.
Učenici su bili vrlo složni u odgovorima na posljednje pitanje – odmori neka su duži, sati neka su kraći, tjelesna i zdravstvena kultura mora se imati u blok satu, a najvažnije od svega je da se školska kuhinja i dvorana presele na prvi kat kako bi bile bliže njihovoj učionici. 😊
Fotografirala i izvijestila: Dora Vuković