DEBATA UČENIKA 6. RAZREDA05.11.2024. 22:26 U utorak 5. studenoga pod satom razrednika učenici 6.a i 6.b razreda održali su svoju prvu debatu.
Tjedan dana ranije knjižničarka je učenicima objasnila što je debata, kako se debata provodi i što se u njoj i od nje očekuje. Kako je debata strukturirana rasprava u kojoj dvije strane, afirmacijska i negacijska skupina, zastupaju suprotne strane teze prema točno određenim pravilima, knjižničarka je objasnila pravila i način izlaganja svojih argumenata te najavila temu.
Učenici su sami odlučili kojoj se skupini žele priključiti i na koji će način sudjelovati u debati. Zatim su imali tjedan dan za pripremu i istraživanja argumenata za i protiv teze koju treba obraniti.
Teza debate bila je Trebamo li roditeljski nadzor nad mobitelima? Učenici obje skupine iznosili su svoje argumente kojim su potvrdili ili pobijali navedenu tezu. Moderator i voditelj debate bio je učenik uz pomoć knjižničarke a svojim pitanjima u raspravu su se uključile i razrednice oba razreda. Učenici gledatelji također su mogli uključiti se u raspravu postavljajući pitanja objema skupinama. Iako su se obje skupine pripremile za obranu i iznosile zaista zanimljive i uvjerljive argumente vezano uz roditeljski nadzor nad mobitelima, na kraju su ipak gledatelji odlučili svoj glas dati afirmacijskoj skupini koja je, gotovo jednoglasno, pobijedila.
Ovakav način rasprave o određenoj temi pomaže učenicima da se bolje upoznaju, da iznesu vlastita mišljenja ali i da saslušaju druge u razredu uvažavajući njihov stav i njihova mišljenja o određenoj temi bez nepotrebnih ružnih riječi.
Fotografirala: Sanja Vujnović
Izvijestila: Vlasta Stubičar
|