TJEDAN ŠKOLSKOG DORUČKA 2024.

18.10.2024. 22:35

Treću godinu zaredom naša se škola uključila u obilježavanje Tjedna školskog doručka. Tjedan školskog doručka obilježili smo od 14. do 18. listopada. Projekt je pokrenuo Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) u sklopu nacionalnog programa Živjeti zdravo, pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović, a sve s ciljem podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete.

Učenici 1.a razreda sa svojom su učiteljicom razgovarali o superjunacima u prehrani. Nakon što su proveli sat razrednika u razgovoru o pravilnoj i zdravoj prehrani, svojim su iskoristili su svoje likovne supermoći i nacrtali svoje prehrambene superjunake - voće ili povrće koje najviše vole.

Učenici 1.b razreda iz promotivnih letaka izrezali su namirnice za slaganje zdravog doručka i  izradili su plakate. Učenici su ispekli čokoladne muffine. Naučili su da šećer mogu zamijeniti medom, margarin maslacem, bijelo brašno zobenim ili integralnim i tako bi dobili zdraviju slasticu. Iz dobivene prezentacije naučili su da svakodnevno trebamo konzumirati 5 porcija voća i povrća i da njihove boje predstavljaju bogatstvo vitamina. Zajednički su rješavali sudoku čija su rješenja zdrave namirnice i hrana. Konačno, svaki učenik je dobio diplomu za sudjelovanje u projektu.

2.a razred je za poklon dobio jabuke iz voćnjaka u Baranji. Učenici su ih dva dana jeli za užinu.  Osim toga, naučili su nešto više o jabukama i vrstama jabuka. Na satu razrednika su pogledali prezentaciju o zdravom doručku i riješili listić u kojem su bile zagonetke i rebusi vezani uz voće i povrće te zadatke koji su bili napravljeni u obliku kviza. Na satu Likovne kulture su učenici kredama slikali i imenovali super junaka u obliku voća ili povrća.

Učenici 2.b razreda sa svojom su učiteljicom u svrhu obilježavanja Tjedna školskog doručka pekli zdrave palačinke. Smjesu za palačinke umutili su s integralnim brašnom. Učenici su ih vrlo vješto ispekli, a zatim u njima uživali.

Učenici 3.b razreda priključili su se aktivnostima obilježavanja Tjedna zdravog doručka. Odlučili smo se za crtanje superjunaka. Tijekom nastave prirode i društva učenici su dobili informacije o zdravoj prehrani i što ona obuhvaća. Jedan od pet obroka u danu je svakako najvažniji doručak koji bi u svom sastavu trebao sadržavati namirnice kao što su voće i povrće. Svaki je učenik izabrao jedno voće ili povrće koje će predstavljati njegovog superjunaka i nastojao ga prikazati na zanimljiv način. Svi su usmeno obrazložili zašto su izabrali baš to voće ili povrće za svog junaka i koju nam poruku on šalje.

Učenici 4.b razreda s učiteljicom su pisali pjesme na temu svog najdražeg voća ili povrća. Kako bi se nagradili za trud, za vrijeme pisanja počastiti su se jabukama obogaćenim medom, cimetom, brusnicama, grožđicama ili kakaom.

Učenici 4.b razreda pisali su pjesmu (činkvinu) s temom svog najdražeg voća ili povrća. Za vrijeme pisanja jeli su kisele jabuke koje su po želji obogatili medom, cimetom, brusnica,  grožđicama ili kakaom.

Učenici 6.a razreda proveli su anketu među učenicima matične i područne škole o najdražem voću i povrću. Dobivene rezultate prikazali su stupčastim dijagramom. Svaki učenik obradio je jedan razred. Saznali su da je najdraže voće učenika naše škole jabuka, a najdraže povrće mrkva. Analizirajući anketu uočili su da neki učenici lubenicu smatraju voćem, a neki povrćem. Osim toga vidjeli su da učenici pojedinih razreda jedu raznovrsnije voće i povrće od drugih razreda i da su  to uglavnom učenici nižih razreda. U anketi je sudjelovalo 234 od ukupno 270 učenika, što je 87%.

Ove su godine Kemičari napravili tri različita zdrava doručka. Prvo su istraživali na internetu što se treba jesti kako bi doručak davao energiju, dovoljno vitamina i minerala, vlakana i ugljikohidrata za početak dana. Drugo, napravili su smoothie za učenicu koja je intolerantna na laktozu prema sljedećem receptu: zobene pahuljice dobro  usitniti u blenderu, dodati vruću vodu i malo vanilin šećera te orašaste plodove, banane i bobičasto voće po želji. Zatim su napravili smoothie za učenike koji vole mlijeko prema receptu: 50 g zobenih pahuljica, vanilin šećer, banana, bobičasto ili neko sezonsko voće, bademi ili neki orašasti plodovi i mlijeko. Sve dobro usitniti u blenderu. Konačno, pripremili su zdrave palačinke s bananama i proteinima od zobenih pahuljica s jogurtom. Recept za palačinke je na poveznici: https://bima-shop.hr/novosti/zdrave-palacinke-905/

U sklopu obilježavanja Tjedna školskog doručka učenici koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Domaćinstvo odlučili su svoje voće i povrće pretočiti u zanimljive napitke te svoju porciju voća, povrća i mliječnih proizvoda popiti umjesto pojesti. Pripremljene napitke učenici mogu ponijeti u boci te im mogu poslužiti kao brz, a zdrav doručak.

Ako se i vi želite zdravije hraniti, isprobajte neke od njihovih recepata

1. Recept – voće i povrće:

340 g špinata

100 g peršinovog lišća

450 ml vode

3 banane

sok od 1 limete

1 žlica svježeg naribanog đumbira

Priprema:

Miksajte špinat, peršin i vodu dok ne postanu jednolična smjesa. Dodajte ostale sastojke i

miksajte dok se sve zajedno ne ujednači i poprimi kremastu teksturu. Uz špinat dobro idu i

jabuke pa možete eksperimentirati s okusima. Uživajte!

2. Recept – voće i mliječni proizvodi:

1 litra čvrstog jogurta

100 g borovnica

3 banane

velika žlica chia sjemenki

Priprema:

Izmiksajte 500 ml jogurta, 3 banane i borovnice dok ne dobijete jednoličnu smjesu.

Dodajte ostatak jogurta i chia sjemenke i kratko ponovo izmiksajte. Dobar tek!

 

Fotografirale: učiteljice

Izvijestila: Dora Vuković

Arhiva vijesti