INFORMACIJE O PROJEKTU
PROJEKT: „E, baš hoću biti poduzetnik“ / hobIT
Početak projekta: 1. kolovoza 2022.
Trajanje projekta: 18 mjeseci
Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš
Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva, Osnovna škola „Šećerana“
Sažetak projekta:
Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ usmjeren je na unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama „Silvije Strahimir Kranjčević“ iz Levanjske Varoši, „Antunovac“ iz Antunovca i „Šećerana“ iz Belog Manastira. Istraživanja obrazovnih preferencija utvrdila su kako postoji nedovoljna razina poduzetničkih vještina u partnerskim školama. Stoga je cilj projekta potaknuti poduzetnički način razmišljanja učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika i njihovo osposobljavanje za transfer stečenih znanja i vještina kolegama i učenicima u svrhu smanjenja siromaštva, društvenih i gospodarskih neprilika učenika uključenih škola.
Ciljane skupine projekta:
- Učitelji
- Ostali odgojno-obrazovni radnici
Krajnji korisnici projekta:
- Učenici uključenih škola
- Njihove obitelji
- Lokalno stanovništvo
- Šira zajednica
Očekivani rezultati projekta:
1. Povećane kompetencije i vještine učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika u području poduzetništva i IKT-a u tri osnovne škole
2. Razvijen novi model poučavanja i praktičnog učenja u području poduzetništva u osnovnim školama
3. Ostvarena suradnja u jačanju kapaciteta učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika za povećanje kvalitete obrazovanja u području poduzetništva u osnovnim školama
Aktivnosti projekta:
- Upravljanje projektom (1. – 18. mjesec provedbe)
- Za cjelokupnu koordinaciju projektnih aktivnosti, osiguranje provedbe, praćenje pokazatelja uspješnosti, vidljivosti, izvršenje komunikacijskog plana, osiguranje financijske usklađenosti, revizijskog traga, praćenje financijskih izvještaja partnerskih organizacija, programsko izvještavanje i konsolidaciju financijskih izvještaja zadužena je Jelena-Gordana Zloić iz Zaklade Slagalica.
- Doris Šarić Roso iz Zaklade zadužena je za praćenje i računovodstveno evidentiranje projektnih troškova partnerskih organizacija, pripremu financijskih izvještaja, stručna pomoć i podrška računovodstvu Nositelja
2. Informiranje i komunikacija (1. – 18. mjesec provedbe)
- Osigurati vidljivost i dostupnost projektnih informacija svim relevantnim dionicima (učiteljima i drugim OOR)
- Istaknuti financiranje donatora i opći cilj financijskih mehanizama
- Promovirati novi pristup učenja o poduzetništvu u osnovnim školama i outpute projekta (kurikulum i priručnik)
- Promovirati integrirani pristup obrazovanju osnovnoškolske djece i rani razvoj vještina primjenjivih na tržištu rada
- Promovirati ulogu škola kao ključnih aktera u lokalnom razvoju
3. Jačanje kapaciteta učitelja i drugih OOR za poduzetništvo, poduzetničko razmišljanje i poduzetničke vještine (2. -14. mjesec provedbe)
- Edukacija o poduzetništvu (3 modula, 20 sati i 15 sati mentorstva)
- Edukacija je oblikovana prema specifičnim potrebama ciljane skupine
- Cilj: poboljšanje vještina u poučavanju poduzetničkih kompetencija i poduzetništva
4. Trening trenera „S1 – D1 – T1 Inovativno poduzetništvo zajednice“ (2. – 17. mjesec provedbe)
- Trening za trenere „Pogledaj – Napravi – Pouči“ čiji sadržaj je prilagođen specifičnim potrebama zajednica provest će Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, a pružit će sudionicima znanje, vještine i iskustvo korištenja različitih alata (uključujući specifične IKT alate), ali i inspiraciju za poduzetnički razvoj i inovacije prema načelu „odozdo prema gore“ koje će sudionici prenijeti ostalim učiteljima u svojim školama, a kroz nastavni proces i učenicima.
- Tri 6-dnevna ciklusa treninga (12 dana treninga, 6 dana supervizije)
5. Demonstracijski vrtovi učeničkih zadruga (2. – 17. mjesec provedbe)
- Vrtovi će biti poligoni za demonstracijske vježbe izrade povišenih gredica koji će voditi do uspostave školskih ekoloških hortikulturnih vrtova i njihovo stavljanje u funkcije učeničkih zadruga
- Cilj: povećanje kompetencija u organskoj hortikulturnoj proizvodnji te razvijanje poduzetničkog duha
- Teorijski dio programa (20 sati, 3 dana edukacije)
- Praktični dio programa (20 sati po školi)
6. Edukacija učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika osnovnih škola uključujući posebne programe za rad s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (5. – 16. mjesec provedbe)
- Edukacija (3 modula, 24 sata predavanja)
- Edukacija tematizira specifične aspekte odgojno-obrazovnog rada u poticanju kognitivnog, socioekonomskog i osobnog razvoja učenika
7. Razvoj novih nastavnih materijala (3. – 18. mjesec provedbe)
- Izrađen i objavljen kurikulum izvannastavne aktivnosti Poduzetništvo
- Izrađen priručnik za rad školskih ekoloških hortikulturnih vrtova